Předsedkyně Výboru proti vylidňování centra a pro podporu komunitního života Prahy 1 Bronislava Sitár Baboráková kritizuje nové opatření společnosti Airbnb. Ta oznámila zřízení nové telefonní linky pro obyvatele domů, kteří budou mít potíže s uživateli krátkodobých pronájmů. Nejdříve ale bude třeba vyplnit formulář a teprve poté – prý do hodiny – se ozve pracovník linky. Podle Baborákové to ale rozhodně není řešení.

„Vítám, že si Airbnb uvědomuje dopady svého podnikání na trvale žijící obyvatele zejména v centru města – jejich obtěžování nadměrným hlukem, ztrátou soukromí a bezpečí i nepořádkem, které bohužel opět nejspíš nastanou po plném otevření hranic. To ale opravdu AirBnb myslí vážně, že ve dvě hodiny ráno, tedy v době, kdy se skupiny opilých turistů vracejí domů, budou lidé vyplňovat formulář s žádostí, aby jim někdo ´laskavě´ později, kdy už bude po všem, zatelefonoval?“ reagovala Bronislava S. Baboráková.

Podle ní je vedle dalších problémů velkou komplikací ta skutečnost, že majitelé pronajímaných bytů v drtivé většině v domech nebydlí a že na ně nelze prostě jen tak zaklepat, jak se to dělá u normálních sousedů. Nelze se proto u nich dopomoci nápravy, stejně jako u Airbnb.

„Skutečnost je bohužel taková, že se z našich bytových domů staly hotely bez recepce a vymahatelných pravidel slušného chování a že si některá SVJ dokonce musejí třeba z fondu oprav platit ostrahu,“ upozornila Baboráková, která obyvatelům doporučuje, aby v případě ohrožení místo vyplňování formuláře volali tísňové linky 112, 156 nebo 158.

Praha 1 také zřídila standardně placené telefonní linky +420 222 025 191 nebo +420 222 025 193 „VOLEJ OPLETALKU!“. Občané se tak dovolají přímo na služebnu Městské policie v Opletalově ulici pracovníkovi určenému přímo pro řešení problémů s krátkodobým ubytováním, zejména při rušení nočního klidu po 22. hodině.

Tisková zpráva ke stažení – PDF