Úřad městské části tvoří starosta, zástupce (zástupci) starosty, tajemník úřadu městské části a zaměstnanci městské části zařazení do úřadu městské části. Úřad městské části vykonává přenesenou působnost městské části, není-li zákonem svěřena jiným orgánům městské části. Tajemník úřadu plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních předpisů, odpovídá za bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, je nadřízený všech zaměstnanců městské části.
Rozpočet Městské části Praha 1
Evakuační plán a požární poplachová směrnice v budově Vodičkova 18
- Evakuační plán – PDF
- Požární poplachová směrnice – PDF
Moderní radnice
- Od 1. dubna 2007 došlo k rozšíření úředních hodin celého úřadu v pondělí a ve středu (nově do 19 hodin), na úsecích informačních kanceláří, ověřování podpisů a listin, vydávání cestovních dokladů a OP, vydávání ověřených výstupů z Katastru nemovitostí včetně podatelny a pokladny úřadu. slouží přepážková pracoviště v pasáži, kde se poskytují služby každý den po celou interní pracovní dobu úřadu. Od 1. dubna 2019 došlo ke zkrácení úředních hodin v pondělí a ve středu do 18:00.
- Úřad prošel procesním, organizačním a kapacitním auditem, v důsledku čehož došlo ke změně organizační struktury, která měla dopad na snížení počtu odborů ze 16 (k 1.1.2007) na 13 stávajících. Celkem bylo v rámci procesního auditu popsáno 249 hlavních procesů pro fungování výkonu státní správy a samosprávy a 343 dalších samostatných činností pro zajištění chodu úřadu.Organizačními změnami, které respektovaly výsledky procesního auditu, se podařilo snížit počet zaměstnanců o 25 v rámci 1. etapy. V příštím období očekáváme snížení o dalších 15 pracovních míst.
- Od poloviny roku 2007 prochází úřad rozsáhlými změnami v oblasti informačního systému úřadu. Byl zaveden nový ucelený ekonomický systém, provázaný s agendami, které mají vazbu do ekonomiky. Ekonomický systém poskytuje ucelenou kontrolu nad realizací rozpočtově plánovaných zakázek. Nadstavbou tohoto IS je tzv. Agendový modulární systém, který nám pokrývá téměř všechny agendy úřadu v uceleném jednotném prostředí. Informační systém radnice tak pracuje s moderními technologiemi, jejichž pomocí rozšiřujeme průhlednost procesů a efektivitu v komunikaci s veřejností.
- Byla zprovozněna síť internetových kiosků na 23 veřejně dostupných místech. Kiosky nabízejí bezplatný přístup k internetu každému. Kiosky jsou umístěny v budovách Úřadu MČ Praha 1, v sociálních a zdravotnických zařízeních zřizovaných Městskou částí Praha 1. Je použita moderní obrazovka s dotykovým ovládáním. Vystupující pult s klávesnicí a ovládáním myší (trackball) umožňuje práci hendikepovaným občanům na vozíku. Jedná se o akci spolufinancovanou z prostředků Evropské unie v rámci dotačního programu JPD2
- Městská část spustila Automatizovaný systém poskytování informací (ASPI). Každý, kdo se do systému přihlásí, je radnicí automaticky informován o novinkách, opatřeních apod. IS byl navržen tak, aby umožnil přístup občanů k informacím poskytovaným městskou částí pomocí zvolené formy informování (SMS, e-maily, hlasové zprávy). Jedná se o akci spolufinancovanou z prostředků Evropské unie v rámci dotačního programu JPD2
- Připravuje se projekt digitalizace datových fondů a jejich elektronické archivace.