Na Poříčí
Námět
Textová část
Název námětu | Na Poříčí |
Identifikace iniciátora | Ak. arch. J. Eismannová, VOÚR |
Katastrální území | Nové Město |
Číslo parcelní | 2339/4 |
Ulice | Na Poříčí |
Popis a odůvodnění námětu | Významná spojnice centra města s Poříčskou branou. Před postavením SJM to byla rušná ulice spojující Karlín s centrem. Značné množství stavebních památek od obchodního domu Bílá labuť (Josef Hrubý, 1939), Legiobanky (Josef Gočár, 1921), hotel Imperiál (Jaroslav Benedikt, 1913), hotel Atlantik, Ymca, hotel AXA, a.j .
Ulice Na Poříčí jako významná komunikace neodpovídá svým charakterem svému významu. Povrchy chodníků jsou různorodé, v ulici chybí zeleň a racionalizace parkování. Vzhledem k tomu, že se zde chystají, nebo již provádějí významné stavby, bylo by vhodné včas připravit studii trvalých úprav. Především se jedná o prostor křižovatky ulice na Poříčí a Na Florenci, dále prostor před Bílou labutí a křižovatku Na Poříčí – Havlíčkova. |
Datum schválení RMČ P1 | 2.3.2009 |
Kompetentní odd. k zadání a projednání ověřovací studie | Oddělení územního rozvoje
|
Grafická část
Studie
Textová část
Oficiální název projektu | Na Poříčí |
Identifikace zadavatele | OÚR MČ P1 |
Identifikace vysoutěženého zpracovatele | Tichý a Kolářová s.r.o. |
Termín zadání zpracování studie (uzavření smlouvy) | 7.7.2009 |
Text zadání | Studie bude řešit úpravy uličního interiéru s maximálním důrazem na pobytovou pohodu pro pěší. Požaduje se úprava zadláždění, úrovňových přechodů, návrh doplnění zeleně a prověření umístění veřejného osvětlení. Z hlediska dopravního je možné zvážit korekce v systému parkování. |
Termín odevzdání studie | 2.9.2009
|
Shrnutí doporučení komisí a prac. skupin k úpravě | Je požadováno ověření varianty s pěší zónou dopravní studií. V případě kladného projednání napříč orgány státní správy a samosprávy není vyloučena její realizace jako jedné z etap. |
Autorská zpráva (kráceno) | Variantní řešení nabízí možnost rekonstrukce parteru při zachování převážné většiny uličních profilů a komunikační osnovy i námět na rozsáhlejší úpravy území – vytvoření pěší zklidněné plochy s vyloučením automobilové dopravy v místech s největším podílem obchodních a společenských aktivit. |
Grafická část
Vizualizace