Dotaz:

Dobrý den,

jak a kde bude nahrazeno parkování pro obyvatele domů na Národní třídě? V době pandemie byla ve velké části ulice Národní změněna dopravní obslužnost z jednosměrného na obousměrný provoz a ze šikmého tak vzniklo podélné parkování. Kapacita se tak odhadem zmenšila na 1/3. Je zakázané také parkování po jedné straně ulice Perlová a celková situace s možností parkování byť i jen jediného vozidla v domácnosti je pro rezidenty těmito zásahy bez promyšlené koncepce náhrady čím dál tím horší. Často nemožné. Plánuje městská část toto nějak řešit?? Např. parkování pro návštěvníky obchodů pod Václavákem??

Situace po pandemii se vrací do normálu a až zde budou i turisté, opravdu to zde nebude k normálnímu žití.

Děkuji

 

Odpověď:

Dobrý den,

tato změna dopravního režimu ulice Národní, Praha 1 byla plánována dlouhodobě a to z důvodu možnosti parkujících vozidel ihned opustit tuto lokalitu zpět ulicí Národní, Praha 1 k odjezdu z samotného centra města a nebýt nucen objíždět zdlouhavě bloky domů po trase Národní, Perlová, Uhelný trh, Skořepka, Na Perštýně, Národní, Praha 1.  Toto opatření samozřejmě bohužel s sebou neslo také negativní vliv, jako snížení počtu parkovacích míst v návštěvnické Zóně placeného stání. V souvislosti s touto změnou organizace dopravy byla změněna návštěvnická Zóna placeného stání v Perlové ulici na tzv. „modrou“ Zónu placeného stání. Vámi uváděný dlouhodobý zákaz stání vozidel po levé straně Perlové ulice v Praze 1 je zapříčiněn stavbou rekonstrukce Paláce U Sixtů v lokalitě Železné ulice, Praha 1 kdy musí touto trasou projíždět rozměrná nákladní vozidla, která by v případě vozidel parkujících po obou stranách jednosměrné komunikace Perlová, Praha 1 neprojela. Tato rekonstrukce je plánována do 31.12.2021.

Problém s parkováním v samotném centru Prahy existuje řadu let a bohužel asi existovat také bude. Ano jedním z řešení jsou podzemní garáže a jejich výstavba, která je velmi náročná z pohledu náročnosti výstavby samotné, ale také finanční. Tyto podzemní garáže samozřejmě v Praze 1 existují, jako např. Palladium, Rudolfinum, Národní divadlo, aj. Bohužel návštěvníky, kteří přijedou do centra vozidlem nikdo nemůže v rámci platné legislativy přinutit parkovat v těchto garážích. Garáže v dolní části Václavského náměstí byly zrušeny zástupci radnice Praha 1 pod vedením pana Čižinského. Jejich dobudování v původní kapacitě již není možné. Pro navýšení parkovací kapacity v oblasti připravujeme vybudování výsuvného sloupku na začátku ulice Rytířská tak, aby parkování v této ulici nemohlo být zneužívané návštěvníky.

 

S pozdravem
Pavel Kotlár
dopravní značení