Ne, takzvanými „šmejdy“, kteří starším lidem agresivně vnucovali předražené nádobí a jejichž podvodné počínání vedlo i k úpravám legislativy, nebezpečí podvodníků útočících na ty slabší z nás rozhodně neskončilo. Jejich vynalézavost a bezskrupulóznost totiž neznají mezí a ke své trestné činnosti využívají například telefony.

Na displeji vašeho telefonu se tak může objevit věrohodně vypadající telefonní číslo, které třeba i odpovídá číslu České spořitelny či jiné banky. Když pak takový telefonát přijmete, ozve se vám hlas člověka předstírajícího, že je váš bankéř nebo jiný bankovní úředník, a oznámí vám, že váš účet byl napaden a že je nutné převést vaše peníze na jiný účet.

„Okamžitě takový rozhovor utněte s tím, že si do své banky dojdete vše ověřit. Tyto věci rozhodně přes telefon neřešte,“ radí důrazně Petra Zelenková z oddělení prevence Policie ČR – Krajského ředitelství hl. m. Prahy, která v pátek ráno na radnici Prahy 1 o podvodnících diskutovala s našimi seniory. „Banka takové věci rozhodně s klienty neprobírá přes telefon,“ zdůrazňuje Petra Zelenková. Po takové zkušenosti doporučuje neprodleně navštívit banku a ohlásit jí, co se stalo.

Podle vedoucího Odboru sociálních věcí a zdravotnictví Úřadu MČ Praha 1 Ladislava Vargy jsou podvodníci stále sofistikovanější a agresivnější. „Také proto připravujeme ve spolupráci s Policií ČR a Střediskem sociálních služeb Praha 1 bezpečnostně preventivní přednášky pro naše seniory,“ dodal Ladislav Varga.

A my radíme: Buďte obezřetní!