V úterý 19.6. se v prostorech střediska volného času Jednička uskutečnila konference o trendech vzdělávání dětí. Konferenci připravil realizační tým Místního akčního plánu rozvoje vzdělávání II – MČ Praha 1.  Zúčastnili se ho pedagogové, odborníci, studenti a další hosté. Během téměř tří hodin se na konferenci vystřídala celá řada řečníku, kteří odprezentovali svoje vize vzdělávání, přičemž některé z nich jsou již realizovány v rámci jednotlivých škol či jiných vzdělávacích institucí. Na konferenci nechyběla ani radní pro školství a místostarostka Prahy 1 Eva Špačková.

Celou konferencí provázel hosty odborník na vzdělávání PhDr. Václav Trojan Ph.D. Ačkoliv se hovořilo o vzdělávání budoucnosti, byla řada prezentací věnována i těm nejzákladnějším prvkům, které zejména školy ve městech nejsou příliš schopny do výuky aplikovat. Řeč je samozřejmě o tradičních řemeslech či vztahu k přírodě. „Jsem nadšená, že tato konference zahrnuje opravdu pestré spektrum oblastí vzdělávání. Vidíme zde řadu ukázek aplikace moderních technologií, které s globálním pokrokem do škol musíme dostat. Je však dobře, že zde dostávají prostor právě i tradiční manuální činnosti. Jsem zastánkyně toho, že by se děti měly naučit pracovat se základními nástroji, jako je kladivo, šroubovák či pilka, protože to jsou činnosti naprosto nenahraditelné, prohlásila na konferenci místostarostka Špačková.

Na konferenci oblast tradičních řemesel představil spolek Šikovné děti, se kterým již Praha 1 a její školy úzce spolupracují. Na pomyslném řečnickém stupínku se objevili také zástupci školy v přírodě v Česticích, prezentovali se také volnočasové aktivity pro děti či vzdělávaní dětí se zrakovými poruchami Velkým tématem pak byla zmíněná práce s moderními technologiemi ve školách. Představili se zde úspěšní studenti v robotice, společnost ABB zde odprezentovala kooperativního robota GoFu. Ukázka IT na základních školách pro změnu nabídla rozšířené možnosti, kdy se děti neučí jen základní funkce programů Word či Excel, ale mohou se již od útlého věku vzdělávat v komplexnějších a náročnějších oblastech, jako je návrh objektů do 3D tiskáren.

Praha 1 je velice ráda za všechny pedagogy odborníky a partnery, kteří se do konference zapojili. Ukázalo se, že větší zapojení moderních technologií do vzdělávaní je zásadní. Nesmí se však zapomínat i na zlepšování škol v off-line oblastech a na rozvoj dětí s určitým hendikepem. V neposlední řadě pak nadále podporovat volnočasové aktivity a další činnosti. Díky této plodné konferenci se, věříme, nakročilo za těmito cíli tím nejlepším možným způsobem.