V průběhu léta proběhla na webových stránkách a sociálních sítích městské části Praha 1 anketa, která zjišťovala názory veřejnosti na provoz elektrokoloběžek na území centrální části města. Do ankety se zapojilo celkem 1 424 lidí, mezi nimiž byli místní, zaměstnanci a zaměstnankyně i ti, kdo Prahu 1 pravidelně navštěvují.
Otázky se zaměřily na celkové vnímání elektrokoloběžek, míru podpory případného plošného zákazu jejich provozu, zkušenosti s omezením pohybu pěších, vazbu příchozích k městské části a také na to, zda koloběžku vlastní.
Z odpovědí vyplynulo, že většina účastníků a účastnic ankety hodnotí provoz elektrokoloběžek kriticky. Celkem 85,5 % z nich uvedlo, že jim vadí jak samotný provoz, tak parkování, a domnívají se, že by měly být zakázány. Na otázku, zda podporují návrh plošného zákazu provozu elektrokoloběžek na území Prahy 1, odpovědělo 84,1 % dotázaných jednoznačným „ano“. Dalších 9 % by souhlasilo alespoň s omezením na vybrané lokality, zejména pěší zóny a parky. Pouze 6,9 % zúčastněných zákaz odmítlo. Tento postoj podporují i další výsledky – 91,7 % lidí uvedlo, že jim koloběžka opakovaně omezila pohyb po chodníku, a jen 2 % nic podobného nezažila.
Anketa rovněž ukázala, že více než polovina hlasujících má k městské části přímou vazbu – 35,4 % zde bydlí, 30,9 % zde pracuje a 19,3 % splňuje obě kritéria. Osobní elektrokoloběžku vlastní jen malé procento z nich (3,1 %), přičemž většina ji používá pouze výjimečně. Celkové výsledky tak odrážejí silnou podporu omezení provozu elektrokoloběžek v historickém centru města, podloženou jak osobními zkušenostmi obyvatelstva a návštěv, tak jejich dlouhodobými postoji k této formě dopravy.
Rada Prahy 1 nejprve schválila návrh na plošný zákaz vjezdu elektrokoloběžek pomocí dopravního značení a předložila jej magistrátu. O několik měsíců později přišel magistrát s vlastní variantou zaměřenou na vymezení míst, kde by koloběžky mohly být nabízeny. Tento návrh však Rada hlavního města neschválila, a Praha 1 proto nadále trvá na svém původním řešení.

