V rámci digitalizace státní správy učinila městská část Praha 1 zásadní krok. Budova zdejšího úřadu se totiž stala prvním místem v zemi, kde je možné pohodlně uhradit správní poplatky na samoobslužném platebním terminálu. Umístění tohoto elektronického kiosku zajistila ve spolupráci s Prahou 1 Česká spořitelna.

Samoobslužný terminál nepřinese jen snadnější placení správních poplatků. Jeho funkce ocení i samotní zaměstnanci úřadu. „Je skvělé, že fungování tohoto terminálu usnadní proces plateb ze všech stran. Občané pohodlně uhradí poplatky bez starostí, že by někde museli čekat nebo se dokonce k někomu objednávat. Úředníkům se zase zpřehlední evidence plateb. Poplatek zamíří na příslušné místo, kde budou zároveň ihned vědět, kým byl uhrazen,“ představila výhody plateb přes samoobslužný terminál starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská.

V České spořitelně věří, že spuštění terminálu se stane zásadním krokem v digitalizaci státní správy. „Moc si vážíme spolupráce s Prahou 1 a věříme, že se tento produkt osvědčí a následně najde využití i u dalších municipalit,“ prohlásil bankovní poradce České spořitelny pro veřejný sektor Petr Chlupáč. Funkcionality samoobslužného terminálu budou i na základě zpětné vazby nadále rozvíjeny. „Jelikož se jedná o první takovýto platební kiosek, budeme monitorovat a vyhodnocovat jeho využívání pro další případná zlepšení. V nejbližší době implementujeme do systému kromě češtiny i jiné jazykové mutace, aby byl pro všechny návštěvníky co nejpřívětivější,“ doplnil Chlupáč.

Nový samoobslužný terminál se nachází ve třetím patře Úřadu MČ Praha 1 ve Vodičkově 18 u kanceláří živnostenského odboru. Občané zde mohou uhradit správní poplatky pomocí platební karty, telefonu nebo chytrých hodinek.