Informace se týká nákupu použitého zboží nebo zboží bez dokladu nabytí, kulturních památek nebo předmětů kulturní hodnoty, nebo přijímání tohoto zboží do zástavy nebo zprostředkování jeho nákupu či přijetí do zástavy
Vážení podnikatelé,
dovolujeme si vás upozornit na to, že od 1. ledna 2025 jste povinni svým klientům umožnit jejich identifikaci, jedna-li se o nákup použitého zboží nebo zboží bez dokladu nabytí, kulturních památek nebo předmětů kulturní hodnoty, nebo přijímání tohoto zboží do zástavy nebo zprostředkování jeho nákupu či přijetí do zástavy, mimo klasický způsob (fyzickým dokladem totožnosti) také jeho digitální obdobou.
Připomínáme, že identifikace účastníka smluvního vztahu, ve smyslu § 31 odst. 4 živnostenského zákona, je podmínkou pro jeho samotné uzavření. Jestliže se účastník smluvního vztahu odmítne podrobit identifikaci, nebo není-li možné identifikovat předmět smluvního vztahu, podnikatel nesmí zboží koupit, přijmout ho do zástavy nebo zprostředkovat jeho nákup.
Abyste mohli této povinnosti dostát (tj. ověřit totožnost klienta s využitím aplikace eDoklady pomocí mobilní nebo webové aplikace), musíte se nejprve zaregistrovat do Správy ověřovatelů. Návod (průvodce) je dostupný z webového rozhraní Digitální a informační agentury.