Schody na pravém břehu Vltavy výrazně usnadní cestu pěších z náplavky na úroveň Štefánikova mostu. Trasa z náplavky nyní navazuje na chodníky, které vedou z Revoluční ulice přes most směrem na jeho letenskou stranu. Chodci se tak budou moci vyhnout komplikovaným přechodům víceproudých komunikací v předpolí mostu.
Schodiště je umístěno tak, aby nedošlo ke zúžení stávajících pěších, cyklistických ani automobilových tras. Jde o ocelovou odlehčenou konstrukci zavěšenou na mostní pilíř. Ta je umístěna před osu pilíře mostu, do jednoho z přirozených těžišť jeho hmoty a na úrovni náplavky propojuje obě její úrovně. Jádro schodiště tvoří prefabrikovaný betonový pilíř s vloženými osvětlovacími tělesy, okolo kterého se obtáčejí vlastní schody.
Spojení mezi horní úrovní náplavky a mostovkou je rozvrženo na dvě otočky schodiště. Ve spodní části navazuje vyrovnávací rameno mezi úrovněmi náplavky. V horní části je provedena protažená podesta uložená na mostovku, zajišťující spojení schodiště s mostem. Zábradlí je ocelové, z plných obdélných ocelových tyčí, svařené s jednotlivými schodišťovými díly.
Zdánlivě jednoduchý architektonický koncept vyžadoval pečlivou přípravu, přesné sesazení všech dílů a díky preciznímu vedení stavby se jej podařilo dokončit v kvalitním provedení. Náklady na realizaci samotné stavby dosáhly 7 122 821 Kč bez DPH.
Stavební povolení na akci „Štefánikův most – nové přístupy na pravobřežní nábřeží“ bylo vydáno na dvě schodiště, umístěné po obou stranách mostu. V rámci stavby bylo zatím dokončeno pouze jedno, umístěné na straně mostu proti toku řeky. Stavba probíhala od 25. června 2024 do 14. února 2025.
„Jsem rád, že se podařilo vyřešit jedno z nekritičtějších míst z hlediska bezpečnosti chodců v Praze. V souvislosti s chybějícím bezpečném vstupem na nábřeží tady čtyřproudovou vozovku přebíhalo denně v průměru 1 500 – 2 500 chodců, většinou turistů. Nebezpečnost místa ještě zvyšovalo křížení s cyklotrasou Karlín – střed města. V nedaleké Nemocnici Na Františku ošetřili desítky úrazů, ke kterým zde došlo,“ řekl Vojtěch Ryvola, radní pro dopravu Městské části Praha 1.











