V pátek 17. února proběhla v pořadí už druhá kontrola výměny kolejí, kterou od konce ledna organizuje Dopravní podnik hl. m. Prahy. Díky velkému nasazení pracovníků i dobrému počasí se vše zatím podařilo o několik dnů urychlit.

„Děkuji Dopravnímu podniku za mimořádné pracovní nasazení a Pražanům za to, že jsou ohleduplní a nezajíždějí do centra, pokud to není nutné. Kolaps dopravy, kterého jsme se všichni báli, nenastal v první ani ve druhé etapě rekonstrukčních prací,“ prohlásila se starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská. Poděkovala také místním za trpělivost, s jakou snášejí komplikace, hlavně hluk a problémy s parkováním.

„Nejdůležitější je, že se nám podařilo rozšířit upozornění na uzavírky do co největšího prostoru. Už když přijíždíte do Prahy, zaznamenáte informaci: Nejezděte na Malou Stranu, je zavřená. Avizované hrozby, že se Praha zastaví, se nenaplnily, kolony se nekonají,“ popsal Vojtěch Ryvola, radní pro dopravu MČ Praha 1.

Třetí etapa by měla skončit nejpozději 19. března. Doprava z uzavřeného Újezdu bude ve směru Klárov a Malostranské i Maltézské náměstí vedena přes ulice Újezd, Vítězná, most Legií, Masarykovo nábřeží, Divadelní, Smetanovo nábřeží, Křižovnická, Mánesův most, Klárov, Valdštejnská, Tomášská, Malostranské náměstí a Karmelitská.

Ve směru Újezd bude vedena přes ulice Karmelitská, Letenská, Klárov, Mánesův most, Křižovnická, Smetanovo nábřeží, most Legií a Vítězná. Do ulic Říční a Všehrdova se řidiči dostanou ulicí Šeříkovou.

Stejná dopravní opatření budou platit i během čtvrté etapy, která rekonstrukci malostranské kolejové trati završí.

„První etapu v Letenské ulici se nám podařilo ukončit o tři dny dříve. Pokud to takto půjde dál,  doufám, že si náskok nejen udržíme, ale že k ušetřeným dnům ještě nějaký přidáme,“ řekl Jan Šurovský, technický ředitel Dopravního podniku hlavního města Prahy. Náskok by podle něj mohlo zkomplikovat pouze počasí. „Máme ještě únor a můžeme zapadat sněhem,“ dodal.