Námět

Textová část

Název námětu Opletalova a Bolzanova
Identifikace iniciátora Ak. arch. J. Eismannová, VOÚR
Katastrální území Nové Město, Vinohrady
Číslo parcelní 2319/1, 2323/1, část. 1532, 4105/1
Ulice Opletalova, Bolzanova, část. U Bulhara
Popis a odůvodnění námětu Ulice, která nese jméno studenta Jana Opletala, zastřeleného nacisty v roce 1939, spojuje  Václavské náměstí s Bolzanovou ulicí. Původně se jmenovala Pod šancemi, nebo Dolejší Hradební, protože lemovala okraj Nového Města. Zástavba podél ulice se výrazně v čase proměnila, ulicí dlouhou dobu byla vedena tramvajová trať.
Datum schválení RMČ P1 2.3.2009
Kompetentní odd. k zadání a projednání ověřovací studie Oddělení územního rozvoje

Grafická část

Studie

Textová část

Oficiální název projektu Opletalova a Bolzanova
Identifikace zadavatele OÚR MČ P1
Identifikace vysoutěženého zpracovatele Ing. ak. arch. Hana Zachová
Termín zadání zpracování studie (uzavření smlouvy) 3.7.2009
Text zadání S ohledem na zpracovaný projekt rehabilitace Vrchlického sadů a studii Dolního Nového Města, zůstává Opletalova ulice poslední nedořešenou komunikací zásadního charakteru v této části centra. Do ulice Opletalovy bude ústit centrální vstup do nádražní budovy a spolu s pomníkem W. Wilsona zde bude vytvořen reprezentativní vstup do města, kterému musí odpovídat úprava přilehlé komunikace. V souvislosti s úpravou Vrchlického sadů je také vhodné řešit povrchy v ulici Bolzanově a především prostor pod SJM jako definitivní stav po uvolnění.
Termín odevzdání studie 30.9.2009
Shrnutí doporučení komisí a prac. skupin k úpravě Doporučení k opětovnému projednání v kontextu připravovaného projektu na rehabilitaci Vrchlického sadů a po vyjasnění zásadních dopravních souvislostí v konceptu nového územního plánu.
Autorská zpráva (kráceno) Opletalova ulice je navržena jako elegantní velkoměstská třída se smíšenou funkcí, využívaná chodci převážně ve směru k významným cílům: Hlavní nádraží, Václavské náměstí a Masarykovo nádraží. Cílem studie je zlepšit pohodlí a bezpečnost chůze (mj. zpřehlednit křižovatky), snížit počty parkujících aut i rychlost průjezdu ulicí. Vzhledem k řadě parkovacích ploch v bezprostředním okolí se nabízí možnost přesunu části placených stání např. do dnes méně využívaných prostor pod magistrálou.

Varianta „přímky“ přináší tradiční řešení charakterizované výsadbou jednostranného stromořadí a zvýrazněnými nárožími.

Varianta „křivky“ přináší netradiční řešení, které je charakterizováno střídavou výsadbou stromů po obou stranách v rozšířených místech ulice.

 

Přílohy

Varianta přímky – nadhled od haly Hl. nádraží k Václ. náměstí – PDF

Varianta křivky – ústí do Hybernské – PDF