Na místa v centru Prahy, kde nejčastěji dochází ke srážkám tramvají s chodci i auty, upozornila jízda speciálně vypravené tramvajové linky, kterou ve středu 31. května zorganizovala Městská část Praha 1 s Dopravním podnikem (DP) hlavního města Prahy.

Z podrobné celopražské statistiky vyplývá, že takřka 46 % všech kolizí s tramvajemi, je na území naší městské části. Je to logické a přirozené, v úzkých ulicích centra je velmi hustá doprava a bodů, kde ke kolizím může dojít, je významně více, než v jiných částech města,“ potvrdila starostka Prahy 1 Terezie Radoměřská.
Její slova potvrdil vedoucí odboru Komunikace DP Daniel Šabík: „Středem hlavního města projíždí nejvíce tramvajových linek, míst, kde velmi často dochází ke srážkám s chodci či auty, je hned několik. Primát drží křižovatka na nábřeží u Národního divadla, kde za uplynulých pět let registrujeme takřka sto čtyřicet kolizí,“ uvedl s tím, že dalšími »krizovými« úseky jsou oblast kolem Václavského náměstí směrem do Jindřišské, resp. Lazarské ulice a okolí náměstí Republiky ve směru k Dlouhé třídě i v opačném směru k Bílé labuti.
„Největším problémem jsou tzv. mobil-zombie – lidé, kteří sledují dění na mobilním telefonu a vstoupí do jízdní dráhy tramvaje, která nemůže uhnout. Podobně často způsobují nehody také řidiči aut, kteří slepě sledují navigaci a při odbočování vlevo vjedou tramvaji do cesty,“ sdělil Milan Bárta, vedoucí oddělení vzdělávání a výcviku řidičů tramvají DP. Podle něj jsou »tramvajáci« na podobné situace systematicky připravováni na pravidelných školeních. „Připomínáme jim ta nejnebezpečnější místa, která navíc opatřujeme vnitropodnikovou značkou Pozor, úsek častých nehod, zvýšené riziko nehody. Snažím se zároveň informovat veřejnost a vysvětlovat, jak je při přecházení silnice důležité sledovat nejen auta, ale i tramvaje,“ dodal.
Roli prevence zdůraznila také Terezie Radoměřská: „Právě proto jsme speciální jízdu zorganizovali. Chtěli jsme upozornit na toto téma a i na to, jak je důležité být v centru města ohleduplný a opatrný,“ připomněla starostka. „Plánované úpravy vjezdu do centra i změna parkovacího systému by měly poměry ve středu města výrazně zklidnit a následně také přispět k větší bezpečnosti všech účastníků dopravního provozu,“ uzavřela.