V dubnu se v rámci projektu MAP IV Praha 1 uskutečnila řada klíčových aktivit. Proběhla odborná konference NPI ČR, porady pracovních skupin i 3. jednání Řídicího výboru.

Stěžejními ovšem byly implementační aktivity, které měly za cíl jak vzdělávání pedagogů, tak podporu dětí/žáků a rodičů. Úspěch zaznamenal online webinář „Práce s třídním kolektivem“ s účastí více než 120 pedagogů. „Jsem rád, že se aktivity pro pedagogy těší takovému zájmu. Vytváření pozitivního a respektujícího prostředí je nedílnou součástí učitelské profese. Wellbeing dětí, žáků i pedagogů je velmi důležitý,“ řekl David Bodeček, 1. místostarosta pro školství, kulturu a sport. Také Kavárna pro rodiče, tentokrát na téma „Usnadnění přechodu dětí z MŠ na ZŠ“, přilákala rodiče do ZŠ nám. Curieových, kde se diskutovalo o výzvách raného školního věku.

V oblasti inkluze a přechodů mezi školními stupni zaznamenala velký zájem i aktivita „Usnadnění přechodu ze ZŠ na SŠ“ určená žákům devátých tříd. Všechny základní školy z Prahy 1 se do ní aktivně zapojily.

Pro více než 30 dětí byla připravena dvě setkání „Povídání o pejskovi a kočičce s canisterapeutickým psem pro děti MŠ“. Akce proběhly v Mateřské škole Letenská a Opletalova a přispěly k rozvoji sociálních dovedností a emoční pohody dětí. „Obrovské poděkování paní lektorce, která s přehledem zvládla propojit canisterapii a atmosféru ve třídě. Četbou knihy pana Čapka se dotvořila autentická a přátelská atmosféra a děti byly nadšené. Takových aktivit se budeme rádi účastnit, je potřeba je dostat do povědomí veřejnosti,“ uvedla Jitka Enderst Moravcová, ředitelka MŠ Opletalova.

Více informací na facebookovém profilu MAP Praha 1, na webových stránkách https://www.praha1.cz/skolstvi/mistni-akcni-plan-vzdelavani/, případně na Instagramu Prahy 1.