Fordku z roku 1925, ale i starší kousky anebo naopak třeba Moskvič Veřejné bezpečnosti z roku 1970, korzující prvorepublikové strážníky, tajné policisty, elegantně oblečené dámy a jako bonus „presidentský cabriolet“ z roku 1918 jste mohli obdivovat, pokud jste se v sobotu vydali do Opletalovy ulice, kde se konal tradiční sraz veteránských vozidel.

 „Oslavy vzniku samostatné Československé republiky by se nemohly obejít bez nádherných vozidel, která v porovnání s dnešní poněkud uniformní produkcí působí, jako by byla ´šitá´ na míru a jako by se jednalo o jedinečná umělecká díla,“ smekl pomyslný klobouk starosta Prahy 1 Oldřich Lomecký, jenž veteránský sraz tradičně podpořil.

Vedle jedinečné Tatry 607, která měla všechny předpoklady a schopnosti, aby mohla jezdit Formuli 1, kdyby ale nebyla vyrobena na počátku padesátých let, obcházeli s obdivem fanoušci nádherných aut legendární vozy Aero, DKW, Praga, Tatra či britské Standard Flying, MG a další skvosty.

Krásný byl rovněž motocykl Terrot z Dijonu a z roku 1930, ale takovéto vyjmenovávání je nespravedlivé vůči ostatním armádním i civilním vozidlům a motocyklům všech generacím, které rozdávaly radost v dobách své největší slávy a rozdávají ji i dnes, stejně jako v sobotu v „Opletalce“.

„Náš tradiční sraz veteránských vozidel, konaný ve spolupořadatelství Městské části Praha 1, letos oslavuje 100. výročí založení samostatného Československa a zároveň představuje 150 historických vozidel. Nabízí ale také další atrakce a zajímavosti pro děti, dospělé i seniory,“ popsal Jan Šťovíček, prezident pořádajícího Autoklubu České republiky.

Další informace: www.autoklub.cz.