Radnice Prahy 1 vyzývá řidiče z jiných městských částí i ty mimopražské, aby pro tranzitní dopravu využívali fungující části vnějšího Pražského okruhu, popř. vnitřního Městského okruhu, a vyhýbali se tak centru hlavního města, které je dlouhodobě dopravně přetížené. Situaci navíc zhorší připravovaná výměna kolejí na Malé Straně, jež začne 28. ledna a skončí 31. března. Praha 1 také vyzývá vedení hlavního města, které vznikne z povolebních jednání, aby urychleně odstartovalo práce na dokončení obou uvedených okruhů.

„Žádáme řidiče z jiných částí Prahy i mimopražské, aby pro tranzit využívali Pražský a Městský okruh, a pokud musejí přijet k nám, aby zejména nyní, kdy bude probíhat výměna kolejí na Malé Straně, přednostně využívali Městskou hromadnou dopravu,“ uvedl radní Prahy 1 pro dopravu Vojtěch Ryvola (Naše Praha 1).

Dopravní podnik a Magistrát hl. m. Prahy připravují výměnu tramvajových kolejí v úseku zastávek Malostranská – Újezd. Výměna proběhne celkem ve čtyřech etapách. Od 28. ledna do 16. února budou vyměňovány koleje od Klárova na Malostranské náměstí, od 16. února do 4. března v úseku Malostranské náměstí – Hellichova a poté budou na řadě dvě závěrečné etapy od 4. do 31. března, během kterých budou postupně vyměněny koleje od Hellichovy ulice po Vítěznou. Akci budou provázet úpravy vedení tramvajových linek i objízdné trasy pro motoristy.

„Věřím, že projekt proběhne bez nějakých zásadních problémů. Jsem ale přesvědčen, že vše by se lépe plánovalo a organizovalo, pokud by byl v provozu zejména Pražský okruh, jehož příprava v uplynulých letech trestuhodně stagnovala. Žádáme proto budoucí vedení Prahy, aby práce výrazně zintenzivnilo, a to nejen v zájmu nás v centru,“ prohlásil Vojtěch Ryvola.

Tisková zpráva ke stažení – DOC