Doprava, parkování a úklid Školství a spolky Kultura Sport Čistota a životní prostředí Bezpečnost a veřejný pořádek Sociální péče a zdravotnictví Byty, nebyty a privatizace Územní rozvoj a investice Obchod, služby a podnikání
Praha 1 chce urychlenou rekonstrukci tramvajové tratě a zastávek ve Vodičkově a Lazarské
20-2-2013

Praha 1 chce urychlenou rekonstrukci tramvajové tratě a zastávek ve Vodičkově a Lazarské

Občané a zástupci občanských iniciativ se opakovaně obracejí na Městskou část Praha 1 s požadavkem na urychlené vybudování bezbariérových tramvajových zastávek ve Vodičkově a Lazarské. Podle některých informací Dopravní podnik hl. m. Prahy a Technická správa komunikací hl. m. Prahy tvrdí, že MČ Praha 1 celý proces zpomaluje. Proti tomu se radnice první městské části ohradila a prohlásila, že obě uvedené organizace chtějí zrekonstruovat pouze tramvajovou trať a výstavbu zastávek odsunout bez závazného stanovení termínu realizace.

„Praha 1 se snaží už od roku 2008 prosadit vybudování bezbariérových přístupů k tramvajím ve Vodičkově a Lazarské,“ prohlásil radní pro dopravu Prahy 1 Jiří Veselý a dodal, že první městská část požadovala i bezbariérové propojení zastávky v Lazarské a výtahu pro pohybově handicapované do stanice metra Národní. „Dopravní podnik tento požadavek ale odmítl,“ vysvětlil Jiří Veselý.

V roce 2010 se požadavek na vybudování bezbariérových tramvajových zastávek v rámci rekonstrukce tratě Jindřišská – Lazarská podařilo Praze 1 prosadit a investor – Dopravní podnik hl. m. Prahy – souhlasil. „Zlom ale nastal v roce 2012, kdy se od projektování přistoupilo k otázkám finančního zajištění. Od tohoto okamžiku daly jak Dopravní podnik, tak Technické služby od bezbariérových zastávek ´ruce pryč´,“ řekl radní Jiří Veselý s tím, že obě organizace Hlavního města Prahy požadují rozdělit celou akci na dvě části tak, že první etapa by se týkala pouze části Jindřišská, a to s pevným termínem realizace, kdežto druhá etapa, zahrnující zastávky Vodičkova a Lazarská, by neměla stanoven žádný závazný termín.

„Odbor dopravy Úřadu MČ Praha 1, ve snaze uplatnit oprávněné požadavky imobilních občanů, vydal v říjnu 2012 záporné stanovisko k rozdělení celé investiční akce. Od té doby jsou šířeny informace, že Praha 1 akci brzdí. Podle nás je ale základem všeho nedostatek finančních prostředků na krytí akce a snaha najít viníka mimo Dopravní podnik,“ uvedl Jiří Veselý.