Doprava a parkování Školství Kultura Sport, občanská spol. a mezinár. vztahy Čistota a životní prostředí Bezpečnost a veřejný pořádek Sociální péče a zdravotnictví Byty, nebyty a privatizace Územní rozvoj a investice Obchod, služby a podnikání

Úřad

OZNÁMENÍ

Vážení návštěvníci,
ve dnech II. kola voleb do Senátu Parlamentu ČR, které se koná dne
17. a 18.10.2014
bude dne

18.10.2014
zrušen sobotní provoz 
Informační kanceláře Úřadu městské
části Praha 1, Vodičkova 18 a

17.10.2014
zrušen páteční provoz 
Informační kanceláře Úřadu městské
části Praha 1, Malostranské nám. 22

Děkujeme za pochopení

ing.František Dvořák
tajemník Úřadu městské části Praha 1 



OZNÁMENÍ

Vážení návštěvníci, 
z provozních důvodů bude pro veřejnost 
z r u š e n sobotní provoz
Informační kanceláře Úřadu městské
části Praha 1, Vodičkova 18 a to dne

25.října 2014

Děkujeme za pochopení

ing.František Dvořák
tajemník Úřadu městské části Praha 1

Aktuality:

Radnice má nové prostory pro vydávání občanských průkazů
30-9-2014

Radnice má nové prostory pro vydávání občanských průkazů

Celkem na 650 tisíc korun přišly radnici rekonstrukce a vybavení nových prostorů, které od 1. října slouží k vydávání občanských průkazů. Naleznete je v horní části pasáže ve Vodičkově 18 a jejich součástí je i vybavení pro zhotovování fotografií.
Radnice nabídne občanům nové prostory
24-3-2014

Radnice nabídne občanům nové prostory

Novou výdejnu parkovacích karet s pokladnou budou moci od 31. března využívat občané a podnikatelé při návštěvě Úřadu Městské části Praha 1 ve Vodičkově ulici. Nachází se v pasáži pod schody a její příjemný interiér doplňuje pěkný výhled do atria se zelení.

Úřad městské části tvoří starosta, zástupce (zástupci) starosty, tajemník úřadu městské části a zaměstnanci městské části zařazení do úřadu městské části.

Úřad městské části vykonává přenesenou působnost městské části, není-li zákonem svěřena jiným orgánům městské části.

Tajemník úřadu plní úkoly statutárního orgánu zaměstnavatele podle zvláštních předpisů, odpovídá za bezpečnost práce a ochranu zdraví při práci, je nadřízený všech zaměstnanců městské části. 

Jméno osoby Název funkčního místa E-mail Telefon Číslo kanceláře
Ing. František Dvořák Tajemník úřadu frantisek.dvorak@praha1.cz 221 097 251 608

Organizační struktura úřadu

ORGANIZAČNÍ ŘÁD ÚŘADU MĚSTSKÉ ČÁSTI PRAHA 1 platný od 1.4.2011

Usnesení Rady MČ Praha 1 č. UR11_0294 ze dne 15.03.2011
Organizacni_rad_15_03_2011_UR11_0294.pdf - 173,24 KB

Působnost a rámcová náplň činnosti útvarů, odborů a pracovišť Úřadu MČ Praha 1

Příloha Organizačního řádu schváleného Radou MČ Praha 1 usnesením č. UR11_0294 dne 15.3.2011
Organizacni_rad_15_03_2011_UR11_0294_Funkcni_naplne_priloha.pdf - 260,66 KB

Aktuality

MČ Praha 1 rozšiřuje své služby pro občany o možnost získání všech typů certifikátů pro elektronickou komunikaci

Služby poskytované Informační kanceláří ÚMČ Praha 1, Vodičkova 18 budou počínaje dnem 17.září 2012 rozšířeny o vydávání certifikátů pro elektronický podpis – o Veřejnou Registrační autoritu společnosti První certifikační autorita, a.s.

Jednotná kontaktní místa

Jednotná kontaktní místa (JKM) odkaz na externí web jsou určena na pomoc podnikatelům, kteří podnikají v tzv. oblasti poskytování služeb. Úlohou jednotného kontaktního místa je především usnadnění vstupu do podnikání. JKM jsou součástí celoevropské sítě.

MČ Praha 1 dne 26.10.2009 aktivovala svoji datovou schránku !

MČ Praha 1 dne 26.10.2009 aktivovala svoji datovou schránku, zřízenou podle zákona č. 300/2008 Sb., o elektronických úkonech a autorizované konverzi dokumentů.

Systém dlouhodobého řízení ISVS ÚMČ Praha 1 získal atest dlouhodobého řízení ISVS

Dne 31. července 2009 bylo úspěšně ukončeno atestační řízení systému dlouhodobého řízení ISVS (Informační systémy veřejné správy) Úřadu městské části Prahy1, které provedlo Atestační středisko pro ISVS, společnosti RELSIE spol. s r.o. v rozsahu požadavků zákona č. 365/2000 Sb., o ISVS a o změně některých dalších zákonů.

Informace o datových schránkách a autorizované konverzi

Úřad Městské části Praha 1 připravuje další významné služby pro občany Městské části Praha 1. Již od 1. 7 2009 je připravena k využití služba AUTORIZOVANÁ KONVERZE NA ŽÁDOST. Autorizovaná konverze je buď z listinné do elektronické podoby nebo z elektronické podoby do listinné.

Nové pasy budou od dubna vydávány jen s otisky ukazováků

Od dubna už budou muset všichni zájemci o nové pasy poskytnout úřadům i otisky svých ukazováků. Výjimkou budou jen tzv. bleskové pasy, platné půl roku.

Rozšíření služby CzechPoint o nové agendy

Od 1. ledna 2009 byl zahájen provoz tří nových agend v rámci služby CzechPoint i s očekávaným Výpisem z Centrálního registru řidičů (výpis bodového hodnocení osoby).

Rozpočet Městské části Praha 1

Rozpočet městské části

Na této stránce najdete podrobné tabulkové přehledy schválených rozpočtů příjmů a výdajů Městské části Praha 1 z let 2014 - 2004

Moderní radnice

  • Od 1. dubna 2007 došlo k rozšíření úředních hodin celého úřadu v pondělí a ve středu (nově do 19 hodin),  na úsecích informačních kanceláří, ověřování podpisů a listin, vydávání cestovních dokladů a OP, vydávání ověřených výstupů z Katastru nemovitostí včetně podatelny a pokladny úřadu. slouží přepážková pracoviště v pasáži, kde se poskytují služby každý den po celou interní pracovní dobu úřadu.
  • Velmi příznivě přijatou novinkou se stal sobotní provoz – zatím ojedinělá služba poskytovaná úřady směrem k široké veřejnosti. Sobotní provoz je již standardním úředním dnem pro řadu služeb. Každou sobotu, v době od 8 do 14 hodin, mohou občané využít služeb úseků , ověřování podpisů a listin, vydávání ověřených výstupů z Katastrálního úřadu, podatelny, všeobecných informací a kopírování.
  • Úřad prošel procesním, organizačním a kapacitním auditem, v důsledku čehož došlo ke změně organizační struktury, která měla dopad na snížení počtu odborů ze 16 (k 1.1.2007) na 13 stávajících.  Celkem bylo v rámci procesního auditu popsáno 249 hlavních procesů pro fungování výkonu státní správy a samosprávy a 343 dalších samostatných činností pro zajištění chodu úřadu.Organizačními změnami, které respektovaly výsledky procesního auditu, se podařilo snížit počet zaměstnanců o 25 v rámci 1. etapy. V příštím období očekáváme snížení o dalších 15 pracovních míst.
  • Od poloviny roku 2007 prochází úřad rozsáhlými změnami v oblasti informačního systému úřadu. Byl zaveden nový ucelený ekonomický systém, provázaný s agendami, které mají vazbu do ekonomiky. Ekonomický systém poskytuje ucelenou kontrolu nad realizací rozpočtově plánovaných zakázek. Nadstavbou tohoto IS je tzv. Agendový modulární systém, který nám pokrývá téměř všechny agendy úřadu v uceleném jednotném prostředí. Informační systém radnice tak pracuje s moderními technologiemi, jejichž pomocí rozšiřujeme průhlednost procesů a efektivitu v komunikaci s veřejností.
  • Byla zprovozněna síť internetových kiosků na 23 veřejně dostupných místech. Kiosky nabízejí bezplatný přístup k internetu každému. Kiosky jsou umístěny v budovách Úřadu MČ Praha 1, v sociálních a zdravotnických zařízeních zřizovaných Městskou částí Praha 1. Je použita moderní obrazovka s dotykovým ovládáním. Vystupující pult s klávesnicí a ovládáním myší (trackball) umožňuje práci hendikepovaným občanům na vozíku. Jedná se o akci spolufinancovanou z prostředků Evropské unie v rámci dotačního programu JPD2
  • Městská část spustila Automatizovaný systém poskytování informací (ASPI). Každý, kdo se do systému přihlásí, je radnicí automaticky informován o novinkách, opatřeních apod. IS byl navržen tak, aby umožnil přístup občanů k informacím poskytovaným městskou částí pomocí zvolené formy informování (SMS, e-maily, hlasové zprávy). Jedná se o akci spolufinancovanou z prostředků Evropské unie v rámci dotačního programu JPD2
  • Připravuje se projekt digitalizace datových fondů a jejich elektronické archivace.